حمل گوشت قرمز و مرغ با تریلی یخچالی توسط شرکت حمل و نقل شتابان شمال انجام می شود. محصولات گوشت و مرغ پس از اتمام فرآیندهای تولیدی در کشتارگاه‌های صنعتی باید در دمای مناسب و شرایط مناسب بارگیری و ارسال شوند.

در هنگام بارگیری و تخلیه، انبارش و حمل این محصولات، حفظ دما و شرایط مناسب همواره با چالش های زیادی همراه خواهد بود. مرسوم‌ترین روش جهت حمل مرغ و گوشت قرمز در کشور استفاده از ناوگان یخچالدار می باشد، که با توجه به حجم تقاضای مورد نظر، ارسال با استفاده ماشین های یخچالدار مانند تریلی، ایسوزو، مینی ایسوزو و نیسان یخچالدار انجام می گیرد.

شرایط حمل گوشت قرمز و مرغ با تریلی یخچالدار

حمل مرغ و گوشت قرمز باید در شرایط دمایی صحیح انجام پذیرد تا در تمامی مراحل امکان رشد باکتری وجود نداشته باشد. البته لازم به ذکر است حمل گوشت قرمز و مرغ به طور کلی در سه حالت در ناوگان حمل انجام می پذیرد:

  • حمل محصولات گوشت تازه ( گرم)
  • حمل فرآورده‌های گوشتی ( شامل سوسیس، کالباس، همبرگر و … )
  • حمل گوشت منجمد ( یخ زده)

شرایط حمل برای هر سه مدل فوق از یکدیگر متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال گوشت یخ زده را می توان به راحتی در سراسر کشور توزیع نمود اما گوشت تازه (گرم) محدوده زمانی بسیاری کوتاهی داشته و ظرف حداکثر دو روز باید در قفسه های مغازه قرار گرفته و بدست مصرف کننده نهایی برسد.

بنابراین حمل گوشت تازه برای مسیرهای طولانی امکان پذیر نمی باشد. در ارتباط با حمل فرآورده های گوشتی، حمل می تواند به صورت منجمد و یا گرم انجام پذیرد که بستگی به نوع فرآوری و محصول مورد نظر دارد. زیرا برخی از این نوع محصولات مانند همبرگر در دمای زیرصفر حمل شده و برخی دیگر مانند سوسیس و کالباس در دمای بالی صفر ( 2-5 درجه) امکان حمل دارند.

حمل گوشت قرمز و مرغ با تریلی یخچالی

محصولات گوشتی تازه با استفاده از کامیون‌های یخچالدار از کشتارگاه‌ها و مراکز فرآوری صنعتی به توزیع‌کنندگان ارسال و سپس در قفسه مغازه‌ها قرار خواهند گرفت. جهت تضمین‌کیفیت محصولات گوشتی تازه، مدت زمان حمل از تولیدکننده به مصرف‌کننده نهایی تا حد ممکن باید کوتاه باشد. اگرچه در حمل و نقل گوشت، فقط زمان کوتاه برای سالم رسیدن این نوع محصول کافی نمی باشد و گزینه های دیگری نیز باید رعایت گردد.

به طور کلی جهت سالم ماندن گوشت، موارد زیر باید در طول حمل و نقل در نظر گرفته شوند:

  1. قبل از حمل گوشت گرم، دما باید کمتر از 4 درجه سانتی گراد برای ناوگان حمل آماده گردد.
  2. بسته‌بندی و حفظ دما در پیش‌سرد قبل از بارگیری باید کنترل گردد. در واقع رعایت زنجیره سرد فقط مربوط به زمان حمل گوشت نبوده و این زنجیره باید قبل از بارگیری و در هنگام تخلیه نیز در نظر گرفته شود تا آسیب به محصول حداقل گردد.
  3. در هنگام حمل، گوشت باید در محفظه با کیفیت و بسته بندی مناسب قرار گیرد.
  4. برخورد انسان با محصولات گوشتی باید محدود و طی قوانین خاصی انجام پذیرد.

حمل گوشت قرمز و مرغ باید با خودروهای یخچالدار انجام گیرد و حمل با استفاده از خودروهای غیریخچالدار وانت و نیسان تخلف است. 

مقرارت حمل گوشت قرمز و مرغ با تریلی یخچالی

طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، حمل و نقل انواع مختلف گوشت قرمز و سفيد بايد بر اساس موارد ذیل صورت پذيرد:

  1. حمل ونقل انواع مختلف گوشت قرمز و سفيد بايد بر اساس «دستور العمل كنترل بهداشتي و مقررات قرنطينه اي نقل و انتقال دام و فرآورده هاي خام دامي در داخل كشور» صورت پذيرد.
  2. مسئولين فني بهداشتي كارخانجات فرآورده هاي گوشتي موظفند در ارسال گزارشات با ادارات دامپزشكي همكاري نمايند. سيستم ثبت اطلاعات ورود و خروج گوشت و ارسال گزارشات ماهيانه به دامپزشكي در كليه مقاصد عمده (مراكز بسته‌بندي گوشت ، كارخانه هاي فرآورده هاي گوشتي و …) راه اندازي نمايند.
  3. مجوزهاي بهداشتي حمل ونقل گوشت (در سطح شهرستان، استان وكشور) بايد مطابق فرم هاي عمومي درج شده در دستور العمل «كنترل بهداشتي ومقررات قرنطينه اي نقل وانتقال دام وفرآورده هاي خام دامي در داخل كشور » صادر شوند.
  4. برگه هاي گواهي حمل در كارخانجات فرآورده هاي گوشتي و سردخانه ها و مراكز عمده مصرف گوشت بايد در بازديدهاي دوره اي بخش دولتي كنترل شوند .
  5. نظارت و كنترل بر جابجايي و انتقال گوشت قرمز و سفيد و فرآورده هاي مربوطه و گواهي حمل مربوطه در سطح مراكز عرضه توسط اكيپهاي نظارت بر فرآورده‌هاي خام دولتي انجام پذيرد .
     مراكز عرضه موظفند كپي مجوز حمل گوشت را كه توسط دامپزشكي مقصد تائيد شده در هنگام دريافت محموله رويت نمايند .فهرست محموله هاي ارسالي بايد در پايان هر ماه از طرف دامپزشكي مقصد به دامپزشكي استان مبدا اعلام گردد .
  6. ادارات دامپزشكي مقصد موظف هستند ضمن كپي برداري از اطلاعات موجود در ترموگراف ها نسبت به كنترل اطلاعات رايانه اي و نگهداري آن حداقل به مدت دو اقدام نمايند .

حمل گوشت توسط شرکت حمل و نقل شتابان شمال

شرکت حمل و نقل شتابان شمال، بزرگترین شرکت حمل یخچالی کشور در حال حاضر بسیاری از محصولات گوشتی را در کشور حمل می نماید که جهت انجام این کار دمای خودروها را به صورت آنلاین رصد کرده و امکان هر گونه خرابی محصول، به دلیل نبودن دما را از بین برده است.

شرکت حمل و نقل شتابان شمال، با داشتن ناوگان حملی که پروانه حمل گوشت را از اداره بهداشت دریافت کرده اند، این امکان را برای مشتریان فراهم کرده که با خیالی آسوده محصولات خود را با همکاری این شرکت حمل نمایند.

درخواست حمل گوشت

همچنین لازم به ذکر است این شرکت با داشتن ناوگان سنگین یخچالی، آمادگی همکاری با شرکت های دیگر که واردات گوشت به کشور را انجام می دهد، دارد. در برخی از مرزهای ورودی کشور، سالیانه حجم قابل توجهی از گوشت مصرفی کشور وارد می گردد که جهت حمل این گوشت‌ها که عموما به صورت منجمد بوده لازم است تا یک شرکت حمل و نقل یخچالدار توانمند مسئولیت حمل را برعهده گیرد.

با توجه به تجربه بالای شرکت حمل و نقل شتابان شمال در حمل یخچالی و دارا بودن ناوگان در سراسر کشور به صورت روزانه، بهترین راه جهت حمل زمینی گوشت در کشور از مرزهای ورودی، مذاکره با همکاران بخش مربوطه در شرکت است.

ارتباط با شرکت حمل و نقل جهت حمل گوشت

همچنین در بسیاری از کشورهای همسایه گوشت مورد نیاز کشور وارد می گردد و  با توجه به اینکه حمل های صادراتی توسط ناوگان شرکت شتابان انجام می گیرد، واردکنندگان محترم گوشت به کشور می توانند از ناوگان های موجود این شرکت در کشورهای دیگر بهره برده و با بهترین هزینه به صورت مستقیم و زمینی محموله گوشتی خود را در ایران تحویل گیرند.  

این پست دارای یک نظر است

  1. فرشاد

    ایا این وبسایت متعلق به شرکت کاله میباشد؟اگر اینچنین است ک بنده میخوام بدونم با نیسان یخچالدار میتونم استخدام بشم؟

دیدگاهتان را بنویسید