حمل بار توسط شرکت حمل و نقل پس از اعلام صاحبین بار و تخصیص به راننده مناسب و صدور بارنامه انجام می گیرد. در حال حاضر اکثر شرکت های حمل و نقلی به غیر از تعداد محدودی، مالکیت ناوگان حمل را برعهده ندارند و فقط کار صدور بارنامه و یافتن راننده مناسب را انجام می دهند.

فرآیند حمل به این صورت است که ابتدا درخواست حمل بار از مبدا به مقصدی مشخص به شرکت حمل و نقل اعلام می گردد. این شرکت با استفاده از ارتباطات خود با تعدادی از رانندگان مذاکره نموده و راننده ای که بهترین قیمت را پیشنهاد نماید جهت حمل انتخاب می گردد. شرکت حمل و نقل پس از اضافه کردن کیمسیون خود که با در نظر گرفتن هزینه بیمه بار، مالیات، عوارض سازمان راهداری و هزینه صدور بارنامه است مبلغ را به صاحب بار اعلام می نماید.

تعهدات حمل بار در شرکت حمل و نقل

شرکت حمل و نقل موظف است تمامی اطلاعات راننده را به صورت دقیق مانند اطلاعات کارت هوشمند راننده، اطلاعات کارت ماشین را در بارنامه ثبت نماید. در صورت مفقود شدن بار، عدم تحویل راننده در زمان مناسب تمامی وظایف بر عهده شرکت حمل صادر کننده بارنامه است.

اهمیت این موضوع در جابجایی کالاهایی که ارزش ریالی بالایی دارند بسیار مهم می باشد. به عنوان مثال در انواع حمل دارویی که ارزش محموله بسیار بالا است کار کردن با شرکت حمل معتبر اهمیت دارد. یکی از مهمترین مواردی که اعتبار یک شرکت حمل را مشخص میکند تعداد ناوگان مالکیتی آن شرکت است. زیرا در صورتی که شرکت خود مالکیت ناوگان را برعهده داشته باشد قطعا توانایی بیشتری در کنترل رانندگان دارد. زیرا این شرکت با اخذ تعهدات و تضمین های سنگین ناوگان خود را در اختیار رانندگان محترم قرار می دهد.

متاسفانه در کشور اکثر شرکت های حمل و نقلی برخلاف آنچه که ادعا می نمایند مالکیت ناوگان را بر عهده نداشته و از طریق صدور بارنامه با قیمت های بسیار بالا به کسب درآمد می پردازند. شرکت حمل و نقل شتابان شمال یکی ازمعتبرترین شرکت های حملی در کشور است که  به تنهایی مالکیت بیش از 1000 دستگاه ناوگان را بر عهده دارد. تخصص این شرکت حمل محصولات یخچالی و فاسد شدنی با استفاده از ماشین های یخچالدار است. اگر مشتریان گرامی احتیاج به حمل با استفاده از ماشین یخچالدار را دارند کافی است با ما تماس حاصل نمایید و از انواع خدمات این شرکت بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید