حمل مواد فاسد شدنی و محصولات یخچالی در سراسر ایران با استفاده از ناوگان یخچالی توسط شرکت حمل و نقل شتابان شمال انجام می شود.حمل فاسد شدنی به گروهی از محصولات تعلق دارد که پس از گذشت مدت زمان کوتاهی قابل استفاده نخواهند بود. طبق اصول کنترل موجودی، دسته بندی محصولات در مرحله اول  از نظر مدت زمان نگهداری تا فروش می باشد. بر اساس این زمان، برنامه ریزی جهت ارسال از کارخانجات تا قرار گرفتن در شلف انجام می پذیرد.

محصولات فاسد شدنی و یخچالی در صنعت حمل

اگرچه طبق اصول علمی حمل مواد فاسد شدنی در ردیف محصولات تک دوره ایی (Single-period) قرار می گیرد اما در صنعت حمل و نقل یخچالی بیشتر به اینگونه محصولات از نام محصول فاسد شدنی نام برده می .شود. محصولات تک دوره ای محصولاتی هستند که تعداد روز مشخص و کوتاهی برای فروش آنها وجود دارند به طوری که پس از گذشت زمان مورد نظر، ارزش ریالی محصولات افت محسوسی دارد. همچنین با همان قیمت اولیه قابلیت فروش ندارد. اکثر مواد غذایی مصرفی در گروه این نوع حمل قرار می گیرد. زیرا از زمان تولید تا مصرف فرصت محدود و کوتاهی وجود دارد. این امر موجب می شود که حمل مواد فاسد شدنی نیازمند برنامه ریزی دقیق باشد. همچنین تجهیزات خاصی را جهت حمل و نقل این گروه از محصولات نیازمند باشد.

حمل مواد فاسد شدنی در ایران

حمل فاسد شدنی در سراسر ایران در جریان می باشد. شامل گوشت گرم، لبنیات، شیرخام، میوه و سبزیجات، ماهی، فرآورده های گوشتی غیرمنجمد شامل می شود. شرکت حمل و نقل شتابان شمال در زمینه حمل یخچالی فعالیت می نماید یکی از بزرگترین شرکت های حال و حاضر در ایران و منطقه می باشد. این شرکت حمل فاسد شدنی و یخچالی را به بهترین شکل ممکن مدیریت می نماید. شتابان با در اختیار داشتن ناوگان یخچالدار مناسب در ابعاد تریلی، ایسوزو، مینی ایسوزو نیسان همه روزه محصولات گروه سولیکو و سایر مشتریان را حمل می نماید.

حمل محصولات یخچالی در گروه سولیکو

گروه سولیکو به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد غذایی در ایران و منطقه، حجم زیادی از انواع محصولات لبنی شامل شیر، ماست، دوغ، پنیر، کره، دسرهای بر پایه شیر را تولید می کند. از آنجایی که تمامی این محصولات در گروه حمل فاسد شدنی قرار می گیرند وظیفه حمل تخصصی آن بر عهده شتابان شمال است.

با توجه به رویکردهای جدید شرکت شتابان شمال، حمل فاسد شدنی دیگر تولیدکنندگان شامل :

باغدارانی که میوه های برداشت شده در فصول مختلف را میخواهند ارسال نمایند.

باغداران سبزی که قصد ارسال محصولات خود به داخل و خارج از ایران دارند.

به طور کلی واردکنندگان و صادرکنندگان مواد فاسد شدنی که قصد ارسال محصولات خود را دارند.

می توانند از طریق شرکت حمل و نقل شتابان شمال امور حمل یخچالی خود را انجام دهند. در حمل فاسد شدنی، استفاده از ناوگان حمل یخچالی که مجهز به تمام سیستم های مدیریت ناوگان باشد در صنعت امروز ضروری است. با توجه به ارزش بالای این دسته از محصولات حفظ کیفیت آنها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

شرکت حمل و نقل شتابان شمال تمامی خودورهای خود را مجهز به سیستم FMS (Fleet Management Systems) که همان مدیریت ناوگان می باشد، مجهز نموده است تا ریسک های مرتبط با خرابی محصولات را در طول مسیر به حداقل برساند.  این سیستم بخش های مختلفی دارد. شامل مدیریت دمای کانتین، وضعیت تعمیر و نگهداری سیستم برودت، وضعیت موتور ناوگان و مدیریت راننده شامل مکان ناوگان، طرز رفتار راننده در طول مسیر حمل، تعداد ترمزهای ناگهانی، حداکثر سرعت و توجه به دمای کانتین می باشد. صاحبین کالای مواد فاسد شدنی از طریق ثبت نام درسایت و یا تماس با همکاران مستقر در دفتر مرکزی می توانند امور حمل یخچالی خود را از طریق این شرکت انجام دهند. .

دیدگاهتان را بنویسید